23 de março de 2017

Sempre o azarão

One former F1 driver has picked a surprising dark horse for 2017 glory.

Ex Red Bull driver Christian Klien says Kimi Raikkonen, who won his only title ten years ago, could be a perfect match for the more aggressive cars of 2017.

"I think the new cars will really suit him," the Austrian told Krone newspaper.

Indeed, as Sebastian Vettel often struggled for patience and results in 2016, Raikkonen regularly looked the most competitive Ferrari driver.

1997 world champion Jacques Villeneuve told Auto Bild: "Kimi drives as he talks — cool, controlled and focused only on what is important.

"Maybe he’s a bit slower than Vettel, but Kimi almost always gets the most out of the car."

However, Klien is less optimistic about the likely form of another Finn, Mercedes’ new recruit Valtteri Bottas.

"Bottas will be unimpressive against Hamilton in the first year," he predicted.

Fonte:http: motorsport.nextgen-auto.com 

Eu não consigo aceitar isto. O fato das pessoas tratarem Kimi como azarão, nunca como um piloto campeão mundial, um cara de talento, e não apenas alguém que está fora do grupo dos melhores e que de repente possa entrar na brincadeira.

Fico irritada e chateada porque Kimi não deve nada para nenhum dos outros campeões mundiais no grid. É um desrespeito sempre o colocarem como a menor possibilidade.

E sei que o Klien não falou de maldade, ele deu a opinião, foi o texto da matéria que sugeriu Räikkönen como azarão, mas é que fico realmente chateada com isto. 

Quanto às expectativas comentadas por Klien, quem me dera Kimi pudesse lutar pelo título este ano, seria maravilhoso. Mas minhas esperanças são apenas de que ele possa realmente ter neste carro a chance de vencer provas e se eu puder sonhar, gostaria que fossem conquistas em Spa e no Brasil. 

E Jacques definiu o Iceman perfeitamente!

Beijinhos, Ludy

Nenhum comentário: